Utkast: Aug. 15, 2011

Tänkte visa lite snabbt hur man delar upp menyn i olika små "boxar". Hade så förut men har inte du i den nuvarande designen. Det är ganska enkelt om man kan grunderna i bloggdesign. Alltså vad alla koder betyder m.m.
Det kommer att komma upp ett inlägg snart om vad allt betyder och så. Vet att det är många som funderar över sånna saker, jag vet själv hur det var när jag försökte lära mig!

Klistrar du in den koden under, och sätt den under side/div#side, i stilmallen.


Nu har du fixat det i stilmallen. Nu ska du gå över till kodmallarna.
Klistra sedan in koden här nedan där du vill ha en till ruta. (Under <body>) 



Sen kan du göra hur många rutor som du vill. :) Det är bara att lägga in samma koder igen under de andra. Men efter "box" i KODEN så får du skriva 1,2,3,4,5,6, osv. för att det ska fungera.
Om ni har några frågor är det bara att säga till så ska jag hjälpa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Välkommen in i min blogg!
Jag heter Julia Larsson och är 14 år och mitt största intresse är fotografering. I den här bloggen visar jag mina bilder och skriver också om min vardag och Jag fotar med min kamera Nikon D3000 :).

» Läs mer om min kamerautrustning
» Läs mer om mig

STARTSIDAN

Dream until you're dream comes true.


bloglovin


KONTAKT
Mejl & Msn: Juliiialarsson[a]hotmail.com
-------------------------------
© På alla bilder i bloggen.
Förbjudet att kopiera utan mitt tillstånd.